בתחילת דצמבר, בעיצומו של חג החנוכה, זכינו לקחת חלק נכבד באירוע היסטורי בתחום הרכב בישראל – השקת הסקאלה, הרכב החדש מבית סקודה. בדרך כלל השקות בינלאומיות שכאלה נערכות בבירות אירופה הקלאסית אך הפעם, לגאוות כולנו, בחרו בישראל ואנחנו זכינו בכבוד לארח את ההשקה המיוחדת הזו.
לקראת האירוע עמלנו במשך חודשים רבים. הפקתו הייתה ייחודית ומורכבת במיוחד ועליה חתומות המפיקות המוכשרות – יעל זוהר ושרית הנדקופף. תהליך העבודה כלל תוכניות מפורטות של הפקה, עיצוב ובניית תפריט וכן סינכרון מדויק בין מאות אנשי המקצוע שלקחו חלק בפרויקט האדיר הזה.
לרגל ההשקה הוטסו לארץ בחשאיות כמה ימים לפני האירוע ארבעה רכבי סקודה סקאלה מלווים בעשרות רבות של אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחומם בעולם. על הרכבים הוצבה שמירה צמודה לאורך כל שעות היממה.
הצוותים האירופאים, יחד עם צוותים ישראליים, עמלו במשך חמישה ימים מסביב לשעון וזאת כדי להכין את השטח ולבנות במת ענק מסתובבת שתוגברה במאות פנסי תאורה ומערכות סאונד מהמתקדמות בעולם.
בערב האירוע נכנסו בזה אחר זה הנהלת סקודה העולמית, ראשי צ'מפיון מוטורס, עובדי ומנהלי סקודה ישראל וכן מעל ל 300 עיתונאים מ 22 מדינות ברחבי העולם שהגיעו במיוחד לטרמינל כדי לסקר את האירוע המדובר.
מעצבות מינט דיזיין מקבוצת הבאר של סבא היו אמונות על עיצוב חללי הטרמינל השונים, פנים וחוץ. הקונספט שהוביל את העיצוב היה שילוב אלמנטים ישראליים תוך הקפדה על אלגנטיות אירופאית מתבקשת.
הבחירה בשף אסף גרניט, המסעדות שוקקות החיים שלו בארץ ובאירופה וכן התפריט שהורכב לערב ההשקה, העניקו השראה גדולה לעיצוב.
רחבת קבלת הפנים – השדרה הראשית בטרמינל – הרעיון המוביל היה עיצוב בסגנון שוק מחנה יהודה לובש שיק ואלגנטיות אירופאית – שפע של דוכני ירקות טריים וצבעוניים פוזרו ברחבת קבלת הפנים.
בניגוד לשוק, שם הירקות נערמים בצורה אקראית ועמוסה, בטרמינל הם היו מסודרים
למשעי בתוך ארגזי ירקות ובסלסלאות מעוצבות כחלק מאלמנט עיצובי מובהק.
בכל הקשור לעיצוב האולם הרעיון גם כאן היה לשלב בין המזרח התיכון לאירופה כאשר ההשראה לעיצוב נלקחה מצבעי הלוגו של חברת סקודה – ירוק, שחור ולבן.
צמח הצבר הישראלי תרם את הצבע הירוק – קקטוסים שונים פוזרו במרכזי השולחנות בתוך כלים ממתכת בצורות גיאומטריות ובצבעים זהב ושחור. הקקטוסים הונחו על מצע של מלח או חול שהעניקו את הצבע הלבן.
מאחר שמדובר באירוע עסקי בו חשיבות רבה לנוחות הישיבה, הצפייה והיכולת לנהל שיחה ללא הפרעה, האלמנטים העיצוביים שנבחרו למרכזי השולחן היו קטני קומה יחד עם זאת בעלי אמירה ברורה וטאץ' עיצובי יפהפה ודומיננטי. לבסוף, כדי להוסיף חמימות ולתרום לאווירה אינטימית ונעימה שולבו נרות בגדלים שונים.
ערב ההשקה בטרמינל היה ספוג באווירה בינלאומית חגיגית ומיוחדת בזכות אופיו של הטרמינל וכן בזכות שיחות שהתקיימו בין האורחים בכמה שפות: עברית, אנגלית, גרמנית, צרפתית וצ'כית.
גם מזג האוויר הסוער שפקד את אזור המרכז באותו יום תרם לאווירה המיוחדת.
האורחים המכובדים התענגו על תפריט ישראלי משובח ויצירתי מבית ג'ייקובס קיטשן בהובלת השפים אסף גרניט ועמית קאופמן שהיו אמונים בין היתר גם על עמדת הקינוחים שגנבה את תשומת הלב. העמדה כללה ממתקים מוכרים באינטרפטציה ישראלית וכן גלידה בטעמים ישראליים אופיינים כמו: טחינה, חלבה וסילאן. הגלידה הוכנה בעבודת יד מול האורחים.
לבקשת חברת ההפקה הגרמנית האלכוהול שהוגש בערב היה מתוצרת ישראלית מקומית, לאורחים הוגשו בירות בוטיק ישראליות ויין מיקב מקומי.
בחלק האומנותי של הערב נהנו המוזמנים ממוזיקה שמחה ומקפיצה של ההרכב הישראלי המצליח – קוטימן.
שיאו של הערב היה מרגש במיוחד והוא הועבר בשידור חי בפייסבוק לרחבי תבל – יו"ר סקודה העולמית, מר ברנארד מאייר, עלה לבמה ונשא דברים חמים בשבחי ישראל כמדינת סטארט אפ ואף הוסיף ופירגן על מקצועיות ההפקה ועל הבחירה בטרמינל אירועים עסקיים כלוקיישן מושלם לאירוע (ראיון וידאו בהמשך). לאחר מכן הגיעה גולת הכותרת של הערב – רגע חשיפת הסקאלה החדשה והיפהפייה, זה היה רגע דרמטי ומרגש שלאחריו הוזמנו האורחים לעלות לבמה, לצלם ולהיכנס לרכבים כדי להרגיש מקרוב את העוצמה של הסקאלה.
בסוף הערב הבלתי נשכח, רגע לפני שהאוטובוסים הגיעו כדי לאסוף את האורחים הרבים ולפזרם בבתי המלון ברחבי תל אביב, קיבלו האורחים כמתנת פרידה ערכות מקסימות המכילות מגוון ממטעמי ארץ ישראל – דבש, טחינה, שמן זית ותערובת תבלינים מקומית.
קבוצת הבאר של סבא על כל אנשיה גאה להיות חתומה על אירוע בסדר גודל כזה שנערך לראשונה בישראל ובטרמינל ומבקשת להודות לשותפינו להצלחה –
הפקה – שרית הנדקופף ויעל זוהר
צילום – גדי סיארה
עיצוב – מינט דיזיין
בינוי – זברה תפאורות
תאורה והגברה – סינקופה 2002 בע"מ
להקה – קוטימן